Pri igri se mi zdi najpomembnejše, da je igra zabavna, sproščena, nenačrtovana v podrobnostih in vabi k svojim dejavnostim tudi nas odrasle. Saj nam omogoča preživljanje sproščenega, spontanega in zabavnega druženja z otroki. Starši bi se morali večkrat odločiti za brezskrbno druženje, ustvarjanje in sodelovanje. Saj s tem damo otroku priložnost, da nas spozna tudi v vlogi sodelujočega enakovrednega prijatelja.
A otrok, za igro s prijatelji ali starši, ne potrebuje vedno novih igrač in pripomočkov. Včasih so dovolj le domišljija, ustvarjalnost in različni vsakdanji predmeti, katere imaš na dosegu rok.
Potrebuješ ideje?
1.Ugani kaj je skrito
Predmeti: žoga, baloni, pokrovček, gumb, krtača, plišasta igrača, ključi, vilica, nalivnik in še kaj … se radi družijo in skrivajo pred teboj. Ugani, ali tipaš ščipalko ali piščalko?
Potrebuješ veliko različnih predmetov, ki jih boš skril v vrečo ali žakelj. Poišči čim bolj različne predmete, kateri se na otip razlikujejo med seboj.
Izberemo vsaj trikrat toliko različnih predmetov, kot se vas bo igralo, in pripravimo vrečko ali vrečo, v katero bomo dali predmete. Zaupati bomo morali svojim prstom in ugotoviti, kaj tipajo, premikajo ali držijo. Igro lahko tudi nadgradite, določite dodatna pravila ali omejitve, jo preoblikujete s pomočjo vaše domišljije ter skozi igro razvijate čutila.
2. Dober opisovalec
Za igro in spodbujanje domišljije potrebuješ 25 pomočnikov. Imaš 25 črk – sestavi jih v besede, besede v povedi in povedi v dober opis. A pazi, da ne poveš preveč.
Izberemo prvega, ki se spremeni v opisovalca. Ostali sodelujoči zaprejo oči, opisovalec pa si izbere predmet in ga skrije. Odpremo oči in iskanje izbranega predmeta se začne. Opisovalec lahko odgovarja na vprašanja z besedami da/ne/ne vem, ostali pa morajo spraševati čim bolj podrobno ter poskusiti uganiti kateri predmet je opisovalec skril.
Igra nam omogoče, da jo lahko nadgradimo in otežimo ugibanje. Bolj podrobna in natančna vprašanja bomo postavljali, večjo možnost bomo imeli, da ugotovimo kateri predmet je skrit. Vsi skupaj se lahko povežemo in sodelujemo pri postavljanju vprašanj, saj lahko pravila igre dopolnimo tako, da ima npr. vsak samo štiri priložnosti, da postavi vprašanje in nato mora ugibati kateri predmet je skrit. Lahko izberemo več opisovalcev ali pa samo en ugiba, vsi ostali pa postanejo opisovalci. Možnosti pred vami je res veliko!
3. Kaj, kdo, kje in kam
Včasih sanjarimo in si predstavljamo, da postanemo za kratek čas nekdo drug. Opravljamo različne poklice in imamo različne sposobnosti. Na izletu s prijatelji imamo čas, da se predstavimo v različnih vlogah.
Ta igra mora potekati hitro in je zaradi tega še bolj zabavna. Vsak si lahko izbere eno črko, s katero se bo predstavil. Kdo je, kaj je, kje je doma in kam gre. Vsakokrat, ko je kdo znova na vrsti, mora izbrati novo črko.
Igro lahko popeljemo v različne tematike, poklice,… lahko določimo pravila, katerih besed ne smemo uporabiti v predstavitvi ali pa jih moramo. V predstavitve lahko določimo dodatne napotke in npr. dodamo dodatne predstavitve: Katera žival mu je všeč/katero pesem rad prepeva,… Da bo še bolj zanimivo lahko črke napišemo na listke in jih žrebamo, tako se ne moremo v naprej pripraviti. Komu bo uspelo izvesti največ hitrih predstavitev?
Čas, ki ga preživi otrok s prijatelji oziroma vrstniki ima pomemben vpliv na njegov razvoj in razvoj socialnih veščin. Skozi igro se otroci soočajo z različnimi izzivi. Druženje jih privede do situacij, kjer se je treba dogovarjati, sklepati kompromise, se učiti drug od drugega, sodelovati in si pomagati. Vse to, pa jih nauči tudi samonadzora in spretnosti, katere so v življenju izrednega pomena.
Ne pozabite: “Igra združuje in povezuje, in tudi le košček časa (igre) z otroki je vreden veliko več, kot vsaka kupljena igrača.”
Sama imam to srečo, da je moje delo tudi v resnici igra – sem mami, in sem otroška animatorka. Neskončno uživam v preizkušanju in izmišljevanju iger, še posebej takih, ki so obenem zabavne in poučne. Nekaj sem jih zbrala tukaj in jih tudi vam ponujam v preizkušanje.